Vanliga Frågor


F: Hur blir jag medlem på Massive?

S: Du kan teckna kort direkt i vår app eller via vår Medlemssida. Mer information om våra medlemskap kan du hitta på sidan Praktisk Information.

F: Vad har ni för öppettider?

S: Våra bemannade öppettider och gymmets öppettider hittar du på sidan Praktisk Information. Om du vill boka en tid med oss så kan du göra det via sidan Boka Tid eller direkt på vår Medlemssida

F: Vad har ni för gruppträning?

S: Vår gruppträning ingår i ditt träningskort. Vi erbjuder många olika typer av pass - utbudet ändras beroende på efterfrågan. Nedan hittar du våra mest förekommande pass-variationer. Du kan läsa om våra olika pass i vår app Zoezi (se instruktioner för denna högre upp på sidan). Vårt passchema ändras kontinuerligt - det är alltid schemat i appen som gäller. Svårigheten kan justeras på alla pass, så oavsett din tidigare träningserfarenhet så kan du delta på våra pass. Här hittar du vårt aktuella Gruppträningsschema. Du bokar alla pass via vår app eller via vår Medlemssida, mer information om den finns på sidan Praktisk Information.

F: Vilken typ av utrustning har ni?

S: Klicka HÄR för att hitta en översikt på vår utrustning.

F: Vad spelar ni för musik?


S: Vi försöker att spela en mix av olika genrer, men gärna något som är upptempo, som dansmusik eller rock. Du kan även spela din egen musik genom att sätta i din egen telefon i mixern vid receptionen. Tänk på att välja musik som kan passa fler än dig - alla älskar inte death metal.

F: Jag behöver ett kvitto till min arbetsgivare, kan ni hjälpa mig?

S: Det enklaste sättet att skriva ut dina kvitton är att logga in på vår Medlemssida. Allt du behöver är din dator, och en skrivare om du inte kan maila in kvittot direkt till din arbetsgivare. Du kan se kommande betalningar, genomföra betalningar och se tidigare betalningar både via Medlemssidan och i vår app, Zoezi. Det är också här du hittar dina kvitton. Du hittar dessa under “Hem” (på telefonen) eller “Mina Sidor” (via dator) som är din personliga profil. Här hittar du en utförlig guide för att komma åt dina kvitton.

För de flesta så fungerar det att maila kvitton direkt i appen. För att skriva ut kvitton så behöver de flesta logga in på medlemssidan via en dator. Detta är det snabbaste sättet att komma åt dina kvitton. Om du av någon anledning inte får det att fungera så kan du maila oss på info@massiveperformance.se, så hjälper vi dig vidare.

F: Får man använda magnesium?

S: På Massive får du lov att använda alla typer av magnesium. De vanligast förekommande är löst talk, block, flytande magnesium och spray. Jag kommer att tillhandahålla pulvermagnesium vid plattformarna och vid crossfit-ytan.

När det gäller klister till stenar så får man lov att använda det, men ENBART till stenar, INTE på däck eller någon annan utrustning.

F: Hur kan jag betala hos er?

S: I receptionen så tar vi emot kortbetalning, friskvårdsbidrag och registrerar autogiron.

Via appen så kan du betala med autogiro (du kan även teckna avtal i appen), betalkort, Swish Internet och värdekort. Om du inte vill ha ett vanligt autogiro så kan du registrera månatliga dragningar på ditt betalkort.

Vi är anslutna till Actiway och Wellnet.

F: Hur säger jag upp mitt träningskort?

S: Det enklaste sättet att säga upp ditt träningskort om du betalar via autogiro eller automatisk kortbetalning är att göra det direkt på din profil i vår app eller via Medlemssidan. Då räknar systemet automatiskt ut din kvarvarande kostnad och du kan se direkt att uppsägningen är genomförd. Om du av någon anledning inte kan säga upp kortet där så kan du antingen kontakta oss på info@massiveperformance.se eller prata med oss i receptionen.

F: Hur fungerar bindningstider och uppsägningstider?

S: Om du köper ett träningskort och betalar med kort eller faktura så löper giltighetstiden automatiskt ut efter den tid som du betalt för. Om du har tillgång till ett särskilt avtal behöver du förlänga ditt kort innan tiden löper ut för att behålla ditt pris.

Om du tecknar ett autogiroavtal så finns det två alternativ - årskort eller löpande månadskort. För årskort gäller 12 månaders bindningstid, och 3 månaders uppsägningstid. Du säger upp ditt kort direkt i vår app eller här på medlemssidan, och då räknas kvarvarande tid och summa automatiskt ut. Vid löpande månadskort så gäller kortare tid. För att avsluta löpande dragningar så behöver du säga upp ditt kort senast den 20:e i månaden. Det gör du via mail till info@massiveperformance.se. Man kan också göra det i appen, men där tillämpas automatiskt 3 månaders uppsägningstid, så isåfall kan detta behöva kontrolleras manuellt (om det inte passar med din planerade träningstid).

F: Kan jag provträna hos er?

S: Vi erbjuder nya medlemmar två veckors kostnadsfri provträning. Vi tar dock 199kr i depositionsavgift. Med taggen kommer du in mellan 04:30 och 23:00 varje dag. Om du inte vill fortsätta träna efter din prövotid så behöver du lämna tillbaka den inom 30 dagar från start (dvs 16 dagar efter din sista provträningsdag).

Vi erbjuder inte enskilda tillfällen gratis, utan då behöver du teckna “MP Fri Provvecka” i vår butik. Om du inte hittar träningskortet i butiken så har du redan haft det vid tidigare tillfälle.

Enskilda träningstillfällen kostar 100kr. Vi rekommenderar något av våra klippkort om du vill kunna komma sällan, men vilken tidpunkt som helst. Du hittar även dessa i vår butik.

F: Kan jag betala med faktura hos er?

S: Du kan betala via faktura om du är företagskund, handlar för ett värde över 5000kr eller om du är förköpskund (2014).

F: Har ni någon parkering?

S: Vi har en helt egen parkering intill byggnaden. För att komma till den så svänger du av från Södergatan mellan STS Trafikskola och Thor Nilsson’s Bil. När du svängt in där så svänger du direkt till vänster (innan grindarna du ser rakt fram). Det är vår parkering. Den ligger precis bakom det gröna planket man ser om man tittar på byggnaden från Netto. I nödfall så finns det ofta lediga platser på Netto som ligger rakt över gatan.


Välkommen till Massive!

Massive Performance AB

Södergatan 7G
275 31 Sjöbo

Receptionstelefonen - 0722 03 17 61